søndag 10. oktober 2010

Mygg!

Et av de store samtaleemnene blant oss afrikafarere på Hald var malari. Hvilke piller, i hvilke områder, bi-virkninger osv osv. En naturlig følge av dette ble at en myggnetting fikk en trygg og god plass i kofferten. Jeg liker myggnetting. Man får sin egen lille boble, telt, eller hytte om du vil. Det er ikke akkurat et eget palass, men man kan i hvertfall late som om ingen ser deg, og at en har et rom for seg selv. Noen kaller det innestenging, jeg kaller det koselig. Der kan man ligge i sin egen lille verden, og være lykkelig og glad for at ingen dyr, verken mygg, edderkopper eller slanger skal komme inn og forstyrre nattesøvnen. Men selv om jeg har vært veldig flink til å trykke nettingen godt rundt madrassen, så våknet jeg opp med noen gigantiske stikk på føttene, og det uten å ha sett mer enn to mygg på hele tiden vi har vært her. Og tro det eller ei, men jammen fins det mote i myggnettingmarkedet også, noe som har gitt forskjellige resultat for oss i Kenya-teamet...
Eivind vil ha god plass, og kjører prinsessestil..

 

    
Elise derimot har det hakket stusseligere, og river opp hele myggnettingen hver gang hun har glemt å ta av seg brillene før hun legger seg inn, og skal prøve å få de ut derfra.


                      Marte kjører lokalstil; stort og muligens litt hullete, men så klart fargerikt


                                         


                                      Og til slutt min… smile, you’re in Kenya!








1 kommentar:

  1. Fantasisk innlegg. Du fekk jammen fanga økken i eit nøtteskal!

    SvarSlett