fredag 8. oktober 2010

Smile, you're in Kenya!


”Smile, you’re in Kenya!”. Plakaten som fyller hele veggen imot, er det første som møter meg idet jeg går ned trappene til inngangshallen på Jomo Kenyatta International Airport. Og smile gjør jeg, selv om det tok oss en og en halv time å komme gjennom visumkøen. Vår kontaktperson, Joseph, venter klar med plakat, og etter en kjøretur på en time i kenyansk stil (ja, de finner luker i trafikken du aldri ville innbille deg), er vi framme. Focus senteret ønsker oss velkommen, og vi tre jentene stuer oss selv og all bagasjen vår inn på rommet som skal være vårt.
Vi har allerede kommet til vår andre dag. Gårsdagen gikk stort sett med til å tusle rundt på området og hilse på folk, og få litt innføring i hvordan forskjellige ting fungerer her. I dag har vi hatt undervisning om kenyansk samfunn og kultur. Veldig interessant og hjelpsomt. Kjenner meg allerede veldig hjemme her på Focus senteret, og det er deilig å ha et sånt sted som base. Vi sitter ute i et slags lysthus, hvor det er lys og strøm, så vi kan sitte her til seint på kvelden og kose oss. Tror det kommer til å ta litt tid å venne seg til tanken på at vi faktisk skal være her i 6 mnd, og ikke bare en to ukers ferie. Det er fortsatt så ekstremt mange nye ting å oppleve og finne ut av, så når en tenker på det, blir alt litt slitsomt. Blir bra å få en hverdag komme inn i. Spent på å se hva jeg faktisk kan bidra med, for nå kan jeg ikke se helt at jeg kan være av nytte her, hva kan jeg gjøre? Jeg vil ikke være enda en vestlig som kommer hit og skal gjøre alt så mye bedre, samtidig har jeg lyst til å engasjere meg, så hvordan kombinere det på en god måte? Det er vel det jeg skal finne ut av fremover. Wish me luck! 
Du kan se bilder på Martillas blogg :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar